Skip to main content


اخبار

در گذشت دکتر غلامحسین رنجبرعمرانی فوق تخصصی غدد درون‌ریز و متابولیسم

کل من علیها فان

 

در هفته گذشته جامعه علمی ایران یکی از مفاخر دوران معاصر خود را از دست داد. مرحوم دکتر غلامحسین رنجبرعمرانی؛ استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انسانی وارسته و با صفا و نیک مردی که سجایای اخلاقی وی هرگز از خاطر دوستان، همکاران، شاگردان و بیماران وی فراموش نخواهد شد.

 

این فرهیخته فقید در سال 1323 در شهر قم متولد شد و در سال 1352 دکترای عمومی خود را از دانشگاه علوم پزشکی شیراز کسب کرد. سپس جهت گذراندن دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی به کشور ایالات متحده رفت. در سال 1356 موفق به اخذ بورد داخلی شد و در سال 1358 بورد فوق تخصصی غدد درون‌ریز و متابولیسم را کسب کرد.

 

استاد پس از بازگشت به ایران در سال 1358 به عنوان استادیار بخش داخلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شروع به خدمت کرد و از سال 1360 تا 1393 ریاست بخش تحقیقات غدد درون‌ریز این دانشگاه را به عهده داشت.ریاست بخش داخلی، ریاست بخش غدد درون‌ریز و معاونت پژوهشی دانشگاه سایر مسئولیت‌هایی است که ایشان در طول دوره خدمت عهده‌دار بودند. دکتر عمرانی همچنین تا سال 1386 عضو هیات بورد طب داخلی و از 1368 تا 1393 عضو هیات بورد فوق تخصصی غدد درون‌ریز و متابولیسم کشور بودند. اگرچه این همکار فرهیخته از میان ما رفته اما روح بلند ایشان از مسیر آموزه‌های وی چه در زمینه طبابت و چه در زمینه اخلاق در کردار شاگردان وی متجلی و جاودان است.

 

هیات مدیره انجمن متخصصین غدد درون‌ریز ایران درگذشت این مرد شریف را خدمت خانواده محترم و بازماندگان ایشان، همچنین به همکاران، دانشجویان و کلیه جامعه علمی ایران تسلیت گفته، آمرزش و علو درجات را برای وی آرزو دارد.

 

هیات مدیره انجمن متخصصین غدد درون ریز ایران


نظر شما:

Back to top 
news search phone-fill research phone-fill marker-fill liaison email-fill facebook twitter youtube translate