Skip to main content


اخبار

حضور دانشمند ایرانی در بالاترین رده های جهانی

تاریخ این دیار کهن، همواره شاهد حضور مردان و زنانی بوده که در حوزه های فعالیتهای خود سر به آسمان افتخار ساییده و مایه مباهات ما در عرصه جهانی بوده اند. اگر از گذشته های دور که مشرق زمین مهد علم و فرهنگ و تمدن بوده بگذریم، درخشش دانشمندان ایرانی معاصر در جهانی که عمده امکانات علمی در کشورهای توسعه یافته انباشته شده است، امری استثنایی و درخور تقدیر محسوب می شود.

پایگاه استنادی ISIدر رتبه بندی جهانی WEB of knowledge یکصد دانشمند برتر جهان را در حوزه های مختلف بصورت سالیانه معرفی می کند.

دکتر فریدون عزیزی ، ریاست پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم که خود پایه گذار آموزش روش تحقیق در کشور و همواره از پیشتازان حوزه دانش و پژوهش علوم پزشکی کشور بوده در این رتبه بندی نیز از جایگاه قابل توجهی برخوردار است. براساس این رتبه بندی وی در حوزه "بیماریهای غیرواگیر" در زمره سه نفر اول جهان، در "اختلالات کمبود ید" بین چهار نفر اول، در عنوان "تیرویید و حاملگی" در میان بیست نفر برتر جهان، در موضوع "تیرویید و شیردهی" بین 23نفر اول دنیا و در عنوان "کم کاری تیروئید" رتبه چهلم دانشمندان برتر دنیا را از آن خود نموده است.

شایان ذکر است که این دانشمند گرامی، رتبه های یاد شده را برمبنای پژوهشهای اصیل و عمدتا بومی خود دریافت کرده و بر همین اساس یافته های وی نه تنها در عرصه سیاستگذاری بهداشتی داخلی درخور توجه بوده بلکه بعنوان یک مرجع جهانی مورد استناد منابع علمی بین المللی قرار می گیرد.

طول عمر و توفیق این استاد گرانقدر و ارتقائ همه دانشمندان این مرز و بوم را از درگاه ایزد یگانه خواستاریم.


نظر شما:

Back to top 
news search phone-fill research phone-fill marker-fill liaison email-fill facebook twitter youtube translate